زمان انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۳ -

رئیس دادگستری شهرستان نور اعلام کرد:

ورود سالانه ۳ هزار پرونده جدید به دادگستری

رئیس دادگستری شهرستان نور گفت: سالانه ۲ الی ۳ هزار پرونده جدید به دادگستری و شورای حل اختلاف شهرستان وارد می‌شود.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «سرای نور»،عبدالصالح اکبرپور در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد،با گرامیداشت یاد و خاطر شهید بهشتی و یارانش اظهارکرد: حوادث دهه ۶۰ که برای انقلاب رخ داد اگر برای هر کشور دیگری اتفاق می افتاد قطعاً از هم می‌پاشید اما وحدت، همدلی و توکل مردم به خداوند و اطاعت از ولی فقیه این نظام را پایدار و سربلند کرد.

 


وی افزود: از ابتدای مسئولیت تلاش کردیم در شهرستان فضای آزاد رسانه وجود داشته باشد تا شاهد پیشرفت باشیم.

این مسئول با اشاره به آزادی بیان، تصریح کرد: در همه جا حتی جلسات با نهادهای امنیتی، نظامی گفتم اجازه بدهید رسانه‌ها در چهار چوب قانون مطالب خود را بیان کنند.

اکبرپور با اشاره به اینکه امنیت و عفاف و حجاب برای ما مهم است، اظهارکرد: یکی از جلوه‌های امنیت جلوگیری از مزاحمت برای بانوان و کودکان است که این امر به نیروی انتظامی توصیه و تأکید شده است.

رئیس دادگستری شهرستان نور گفت: سالانه حدود ۳ هزار پرونده جدید به دادگستری و شورای حل اختلاف شهرستان وارد می شود که شامل شکایت‌های مردم شامل کیفری، دادخواست‌ها، مطالبات مالی، اختلافات حقوقی، اختلافات خانوادگی، مطالبه وجه و تقاضای کارشناسی است.

اکبرپور خاطرنشان‌کرد: میانگین رسیدگی پرونده‌ها در دادسرا ۵۱ روز و در دادگاه‌ها سه ماه است.

رئیس دادگستری شهرستان نور با اشاره به عدم افزایش تعداد پرونده‌های درخواست طلاق نسبت به سال گذشته، بیان‌کرد: بیشترین پرونده‌های ورودی به ترتیب جرائم علیه اشخاص، جرائم توهین، تهدید و افترا و جرائم مالی مانند سرقت و کلاهبرداری است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ تیر, ۱۴۰۳

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو
مصاحبه و گفتگو
  • گزارش تصویری